نوشته شده توسط : خیرالله

درگیری عصب صورتی که می‌تواند با انقباضات عضلات صورت ، ضعف عضلات و یا فلج صورت خود را نشان دهد، به تنهائی یک بیماری نیست، بلکه علامتی از یک بیماری است و معمولاًدر نتیجه عفونت ، آسیب و یا تومور عصب صورتی این علائم ایجاد می‌شود و پزشک با ارزیابی‌های خود سعی در تشخیص علت درگیری عصب صورت دارد. پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی در میان سایر پزشکان بیشتر از بقیه با مشکلات عصب صورت آشنا بوده و تجربه بیشتری در درمان مشکلات آن دارند.

 

مقابله با وزوز گوش

عصب صورتی چیست و چه کاری را انجام می‌دهد؟

عصب صورتی شباهت زیادی به کابل تلفن دارد و حاوی حدود 7000 فیبر عصبی است. هر فیبر عصبی باعث هدایت پیامهای الکتریکی به سمت یک عضله مخصوص در صورت می‌شود که این پیامها در نهایت باعث تغییر حالت صورت به شکل خنده ، تبسم ، گریه ، اخم و ... می‌شود و برای همین کارکرد سالم این عصب در ارتباطات روزمره ما دارای اهمیت زیادی می‌باشد.



:: برچسب‌ها: فیبرهای عصبی , عضلات صورتی , غدد بزاقی , عصب شنوائی , سطح قرنیه ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

از سکته گوش چه می دانید و چه علل و عواملی در ایجاد این عارضه تاثیرگذارند و چه نوع درمان هایی برای این عارضه ها وجود دارند؟

 

کاهش شنوایی در هر سنی ممکن است دیده شود؛ از یک نوزاد تازه متولد شده گرفته تا یک فرد میانسال اما علم پیشرفته پزشکی امروز این امید را در بیماران زنده کرده که می‌توانند شنوایی از دست رفته خود را بازیابند.

 

hearing

 

دکتر بابک ساعدی،متخصص گوش حلق و بینی و دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در  نوشت: کاهش شنوایی، از بیماری‌های شایع گوش است که محدودیت‌هایی را برای انسان‌ها ایجاد می‌کند. کاهش شنوایی در هر سنی ممکن است دیده شود؛ از یک نوزاد تازه متولد شده گرفته تا یک فرد میانسال اما علم پیشرفته پزشکی امروز این امید را در بیماران زنده کرده که می‌توانند شنوایی از دست رفته خود را بازیابند.



:: برچسب‌ها: کاهش شنوایی , عصب شنوایی , سطح شنوایی بیماران , قابل‌پیشگیری , تحت پوشش بیمه ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 اسفند 1396 | نظرات ()